onsdag 30. mars 2011

turkis.....

er favorittfargen min for tiden.....idag kjøpte jeg en liten, nydelig telysholder i denne nyansen....og siden Mannen har fått sin nye "softbox" til blitsen, tenkte vi å gjøre noe annerledes....jeg laget noen stilleben med favoritter i turkist, sammen med nyplantede (kjøpte) narsisser og han tok bilder. Bildene kommer vi begge til å bruke, men har redigert dem hver for oss...så kan dere se mitt resultat her, og hoppe over til hans blogg og se hans resultat.

her er telysholderen, kjøpt på kremmerhuset, formet som tulipanblader.

De solgte også ut en del bordpynt, og siden jeg elsker sommerfugler, kjøpte jeg en pk. for 10 kroner....festet dem til glasset med teip.



Løkene skylte jeg av all jord, og satte i glass med stein nederst.

Med på bildet fins en turkis vase fra samme sted, og en pynteløk i keramikk jeg fikk for lenge siden...


blir ganske fint, helt enkelt. Kjøpte en potte med løker for 40 kr. men delte de så vi fikk blomster i både vindu, på kjøkkenbord og på romdeleren....

blir alltid glad av blomster...og narsisser er så fine. skikkelig vår.






her er hele stillebenet. det står på et fat jeg arvet av farmoren min.






fine sommerfuglen...











Så lagde vi et annet stilleben, jeg liker å ha litt sånne overalt, jeg liker å bruke de fine tingene vi har i ulike sammensetninger, det gir illusjon av forandring, og det skjer automatisk når jeg tørker støv, for det er kjedelig å bare "løfte opp, tørke og sette ned igjen"....
med den fine skålen vi fikk til jul, noen gamle loppefunn og litt dekorkuler jeg kjøpte på salg på panduro.

lekre detaljer

elsker frøkapselen (den stripete).


Gleder meg til lørdag, da er det loppemarked. Årets første!!



liker farget glass, fordi de gir like mye lys som de tar.


håper de vokser fort
og blir lange og blå.....

det var mine favoritter og versjoner av bildene..
hvis du vil se Mannens bilder kan du titte her:
litt senere....:)





Eller så kan du bare lagre denne adressen med en gang:  www.kennethhjelle.blogspot.com 
Ha en fin kveld i blåtimen alle sammen....:)

4 kommentarer:

  1. Kjempefint Lena :-) Hvor er det loppemarked på lørdag??

    SvarSlett
  2. takk! :) kjekt å høre fra deg :) Åse skole lørdag klokka ti! :)

    SvarSlett
  3. Mange fine bilder Lena! Den tulipanformede telysholderen var skikkelig flott :) Ellers enig med deg om at farget glass er nydelig <3

    SvarSlett
  4. takk! :) den fins i flere farger og størrelser, på Kremmerhuset...:)

    SvarSlett