mandag 14. mars 2011

prosjekt kjøkkenskap

god morgen, verden.... nå har Mann dratt på jobb og Store Prinsessa er på skolen og jeg og Willy har huset for oss selv...

Idag fortsetter jeg på mitt prosjekt med å ommøblere og effektivisere kjøkkenskapene....Huset her er ganske nytt (to år) og siden vi flyttet inn i august, har jeg oppdaget at ikke alle skap og skuffer inneholder det de burde...vi har åpen løsning med kjøkken og stue, og under flyttingen ble ting og tang egentlig bare plassert uten så mye planlegging...men  nå vil jeg ha gryter og former og maskiner bedre plassert!
I forrige uke tok jeg for meg overskap og hyller, nå er det underskap med gryter og lokk, kjøkkenmaskiner og annet som står for tur. Målet er å slippe å løfte på tre gryter for å finne stekepannen, og slippe å bruke krakk for å finne pizzafat og vaskemidler. Skal selvfølgelig tenke sikkerhet med tanke på de minste, men er sikker på at det fins bedre løsninger enn det vi har nå. Metoden er frem med alt, vaske, og så plassere i rett skap/skuff. Blir ikke noe "før" bilde, for det ser forferdelig ut nå.....men "etter" bilde kan jeg nok stå for!
Så, mot grytene!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar