tirsdag 29. mars 2011

midt i...

..prosjekter....det første er koselig, syns jeg...hekler et putetrekk. Fant ut at kurven som er full med garn, måtte renses litt, og da blir det ikke lappetepper, med min tålmodighet!! Strikket opp noen ullrester og tenkte å ha de som putetrekk, men hadde ikke nok til mer enn en side....så da ble det andre garnrester og annen teknikk til andre siden...
det er ganske spennende når man setter sammen farger...de ser kanskje ikke så bra ut når du holder de opp, buntvis, men når de blir heklet sammen kan det bli noe helt annet!

har prøvd å bruke en felles farge i alle rutene, og så laget jeg to forskjellige ruter.....

det ble sånn at den tråden jeg hadde mest av, fikk bli den jeg heklet sammen med. Dette kalles bestemorsruter, og det er første gang jeg får de til. Er helt ubrukelig å lese oppskrifter, men plutselig trillet poletten ned! :)
og da ble det gøy! Har sittet hele helgen og kost meg, med beina på bordet og øynene halvt på tv, halvt på hekleriet!


Dette er den andre siden, resten av luegarnet til Store Prinsesses store duskelue, fin sjøgrønn nyanse, ikke helt samme som noen i hekletøyet, men de passer fint likevel, syns jeg. Det skal bli til en avlang pute, som jeg bare har ett trekk til. Håper å bli ferdig i løpet av uka.


Men, har ikke holdt på med det idag, enda.....for det var jo kjøkkenskuffen.....

Den som ble avbildet i forrige uke...og som jeg skal fylle med fine Norgesglass med dymo skrift....som dette:



har gjort endel, vasket, sortert, kastet og fått brukt alle glassene jeg fikk av svigermor....

Men så bestemte dymo-maskinen at nå var det nok. Slutt på teip.

grrrrrrrr...hater når noe stopper meg midt i et prosjekt, er så lett at det ikke blir ferdig da...

Men, sorterte og vasket klart, og når jeg har fått kjøpt nye teip-ruller (ja, jeg kommer til å kjøpe flere!!) så blir det nok ferdig! :)


Så langt er halve skuffen fin, og resten er ryddig, men ikke så oversiktlig som jeg skal ha det, når jeg er ferdig.

Har jo en skuff til, med middagssaker, poser, supper, pasta og sånt, som skal gjennomgå samme "bli-ny" prosess. Men det må bli når jeg har flere glass.

Så nå blir det litt hekling da, før familien ramler inn dørene og det blir fullt hus og stormende jubel igjen...:)

1 kommentar:

  1. Lånte ene bildet med deg i dette innlegget: http://liinda.net/2011/08/21/vintage-dymo-label-maker/ , syns det var så fint :D Bare si fra om jeg skal fjerne det, det er ikke noe problem! :) Har selvfølgelig linket deg :)

    SvarSlett