mandag 21. mars 2011

alle gode ting....

er tre, sies det....denne uka har jeg tre prosjekter på gang.....i tillegg til vanlige syssler som husarbeid, middag, leksehjelp, møter, trening osv.....
Men først vil jeg bare vise dere et lite glimt av dagen igår....vi var slitne hele gjengen, ble mye ski på tv, restespising og sofaligging....de to minste var fra morgenen av like høyt oppe som på feiringen på lørdag....men etter å ha måket terassen for snø, spist litt kake, så ble det sånn:

to sovende engler og en vakkert sliten Mann......

selv om bildet er idyllisk, kan jeg opplyse om at det hørtes ut som et helt sagverk i stua vår....:)






Men nå, til ukas prosjekter: som nevnt tidligere, ble Prinsens rom en sånn suksess, at Lille Prinsesse også ville ha et "rom som var lett å rydde".

Så her kommer da "før"-bildene på hennes rom:
 her går det i rosa, mye småsaker, perler hårstrikker, klemmer, dukker, og masse annet. Som sagt er hun en liten samler, hun sparer på alt som er, har vært eller kunne blitt fint.....og hater å rydde i det....
så, nå har det blitt min jobb.....Men til tross for dette, gleder jeg meg veldig til dette rommet.
Hun har så mange saker som kan bli kjempefint, bare man setter det sammen på en bra måte...

Har surfet rundt på mange andre blogger, og funnet tonnevis med tips og inspirasjon....





Og siden Prinsen nå har egne hyller og bedre rom, får Lille Prinsesse arve en reol med tøyskuffer som hun kan rydde i....;)


har blandt annet planer om en kjøkkenkrok, med dukker, komfyr, vugge og servise.....





kommer til å ommøblere stort sett alt, for å utnytte plassen bedre, og for å gjøre golvplassen større...




dette er det største barnerommet, men hun har den største skrivepulten, og veeeldig mye krimskrams og leketøy....kommer nok til å forsvinne litt opp på loftet også, det har jeg fått lov til...:)






og så kommer jeg til å trenge disse....masse gamle syltetøyglass som jeg har vasket og gnidd av etikettene på....det gjorde jeg ved hjelp av neglelakkfjerner....hvilket fører meg til neste prosjekt....for i min iver over å finne ut at neglelakkfjerner (uten aceton) var effektiv på å fjerne lim og gammel teip....gnidde jeg det på kjøleskapet også....det er sånn "børstet stål"....og nå ser det sånn ut.....



store matte og stygge flater, der jeg vasket bort teiprester....

teipen forsvant den.....men














det ser jo ikke akkurat bedre ut, syns jeg...Blir svært takknemlig om noen vet hvordan jeg får det bort, eller har tips om hva jeg kan skjule ulykkeligheten med.......

Prosjekt nummer tre, er kjøkkenskuffene, de to siste.....det er "bakeskuffen".....

og "middagsskuffen"....



Dette er litt langtidsprosjekt, for jeg vil ha mest mulig av bakeskuffen organisert i Norgesglass og krukker, med etiketter på lokket, så man slipper å dra opp, for å se hva som er i, og så man ser når det begynner å bli tomt....Merkingen skal jeg gjøre med Dymo-maskin, som min kjære kjøper til meg på Claes Ohlsson idag...(hvis de har inne, OG han husker det da). Har noen Norgesglass og krukker, men skal få flere av svigermor og Mannens mormor.....:)

Så, det var ukas prosjekter, kommer bilder og oppdateringer underveis i uka, så dere skal få se alt....og for at jeg skal kunne holde motivasjonen oppe....

Ellesr er regnet i full sving med å vaske bort snøen og gjør en flott jobb, syns jeg. Er såå klar for vår nå!!!

2 kommentarer:

  1. se der ja,inspirerende prosjekter, me like!
    mvh. Christel

    SvarSlett
  2. takk! må jo oppdatere våre kjente og ukjente, siden vi aldri kommer oss ut av kommuna....:)

    SvarSlett