mandag 14. mars 2011

prosjekt kjøkkenskap del 2

ja......for jeg fikk faktisk gjort det, og ble ferdig før Mannen og Store Prinsessa kom hjem! *pes*

Så har jeg tatt litt bilder da, om ikke annet så for å kunne kikke tilbake selv, en dag jeg har lite pågangsmot, eller kanskje for Mannen, i tilfelle han ikke finner det han leter etter...;)

begynte med alle de "kjedelige" skapene, de du ikke finner i interiørblader eller i kjøkkenprodusentens visningsannonser....gryteskap.....
det har hittil vært overfyllt og skranglete...man måtte løfte ut tre gryter for å ta ut stekepanna og det er vel egentlig ikke poenget med sånne skap...tror jeg....:) så nå er resten av grytene flyttet til skapet under kjøkkenøya, lett tilgjengelig og litt høyere opp...
det håper jeg skal bli en bedre løsning.
Et annet problem har vært stekebrettene...de har vi pressa inn i et lite skap, så de måtte stå på snei, og det var veeldig irriterende...så nå får de bo under stekeovnen, sammen med min mors trofaste og velbrukte Kenwood kjøkkenmaskin, som hun låner ut til jeg får min høyt ønskede Kitchen Aid....mors maskin er 30 år, og går som ei kule ennå!! :)

og den har en super-robust blender som blir perfekt å lage milkshakes og eksoootiske drinker i til sommeren!!
Ellers bytta jeg om på litt vaskemidler og sånt også, men det er for kjedelig! og ja, dette er litt kjedelig det også, men hele poenget er at dette er sånt som vi alle må gjøre iblant, men som ingen gidder å nevne engang, for det er så kjedelig!! Derfor bestemte jeg å dokumentere grundig!! :)
Men siden dere har vært så tålmodige, skal dere få et par koselige bilder fra kjøkkenet også, som jeg er veldig glad i, både fargen og benkeplaten!!




min limegrønne radio og zinkhuset trives sammen...









og kaffekvernen koser med brødboksen....







de fine hyllene fra Ikea som Mannen kjøpte helt alene på store varehuset......


så, det var dagen idag.....
Vi har vært å storhandlet også, og spist middag, kjent sola varme, og vært misfornøyd med at snøen ikke smelter fort nok!! Nå kommer snart Lille Prinsessa og Prinsen, så da ønsker jeg dere god kveld!! :)

4 kommentarer:

  1. Det ser kjempeflott ut. Og veldig deg! :D

    SvarSlett
  2. takk takk! morsomt at du syns jeg er meg etter alle år i eksil fra deg!! :)

    SvarSlett
  3. Så mysigt kök du har och framförallt så fantastiskt duktigt att städa ordning så -det är verkligen SUPER tråkigt... //Linda

    SvarSlett
  4. tack Linda....du har helt rätt, det är verkligen jättetråkigt! men jag blir tokig av att alltid reta mig på tunga lyft och oreda...för mig är oreda i hemmet oreda i huvudet, så därför orkar jag! :)

    SvarSlett