søndag 20. mars 2011

tre dagers...

blogg-pause og tre dagers bursdag feiring....blir nok et langt innlegg  idag....:) Torsdag var jo blogg-pause for Japan, men her hjemme var det mini-feiring av Prinsen , som er 4 år idag!! Farmor og Besten kunne ikke komme på festen igår, så vi feiret med dem på torsdag og bød på middag og dessert! Prinsen er smått forvirret, siden vi nå har feiret tre dager til ende og så er det jo idag han egentlig fyller år...:)
Jeg legger ikke ut bilder av andre enn oss i familien fem, siden det er mitt valg å skrive, og ikke alle er like åpne med livene sine som oss...:)
Men en morsom sak på torsdag var at Farmor (min svigermor) kom med en stor, flott torsk til oss, som vi "lekte" litt med både med kamera og katt, før vi gjorde den opp og gjorde den klar til middag.
Willy var så klart ganske så interessert i fisken, og når vi satte hodet på et fat ned på golvet, var lykken et faktum....


først måtte det snuses og slikkes og luktes....det ble tråkket utallige runder mens han mjauet og la på ørene, kikket på meg og Mannen og så på fisken igjen....:)





Så slikket han hele hodet grundig, og prøvde å bite og få i seg biter, men da fulgte hele fatet med...

Han vill nok helst ha hatt hodet tilgjengelig over tid....men det hadde nok ikke vært så hyggelig med tanke på lukt og bursdagsselskap!! :)

Etter ei stund ble han lei, og gikk en runde i stua, før han rett og slett la seg til å vokte byttet sitt.......

....og så surmulte han hele kvelden etter at jeg kastet "trofeèt" hans i bossbøtta ute......

Så hadde vi en fredag som gikk i forberedelser og stress for bursdagsfesten. Vi gjorde det sånn at vi feiret med barneselskap først, så en times pause, før familien kom på besøk....

Vi hang opp en snor med favorittmotiver printa ut fra nettet, for å supplere øvrig pynt....Prinsen elsker dyr, biler og syns at sjørøvere er rocka og kule! litt av pyntinga var barna med på også.....


Gitaren fikk girlander, vi kjørte fargetema med svart, sølv, gull og rødt, siden bordet ble pynta med "Biler" effekter, kjøpt på Nille...

Ballonger med sjørøvere måtte vi jo ha, så jeg og Store Prinsessa blåste opp til vi ble rød og blå i trynet på fredagskvelden, så de var klare til å engasjere de utålmodige små på lørdags morgen...




girlandene måtte jeg dele opp i tre hauger, så det ble helt rettferdig for alle hjelperne...


På bordet hadde vi plastduk, som jeg teipet fast, til stor forundring for de små gjestene....:) men jeg har tørka masse søl etter at duker sklir av bordet på små og store fester!


Rosene fikk vi av Farmor på torsdag, deilig å få friske blomster!!

Sola står rett inn av vinduet ved kjøkkenbordet, så vi måtte ha gardinene godt trukket for under festlighetene...





Biler var populære og jeg må si at de spiste med andakt for ikke å grise til de fine fatene....
for sikkerhets skyld skrev vi navn på glassene, og det tror jeg var lurt....


kaken vi bakte sammen på onsdag, ble flat, men med litt pynt ble den populær likevel.....
en kake jeg alltid baker, er mors eplekake. Den er rask å bake, og kjempegod....

Sammen med krem eller is bruker den å forsvinne raskt....


Vi hadde en stor sjokoladekake med bil-lys på også, men den ble visst spist opp før jeg fikk knipsa den...:)

Det var en Toro-sjokoladekake, den er glutenfri, og siden vi har gluten-allergi i familien, er den alltid med....nå ble den også flat, så sent på fredag fant jeg på at jeg kunne fylle den med sjokoladekrem, fant oppskrift på nett og klasket den sammen til en høy og fin kake.....Prinsen erklærte at det var akkurat sånn kake han ville ha, og at det var den beste kaken han visste idag.....:)
Som vanlig haglet det inn med gaver, både klær, en hel haug traktorer og biler, penger, bøker og til og med et ishockeyspill!!! og det er vel festens vinner....både Mannen og Prinsen jublet høyt da den ble pakket opp...og da Mannens storebror tok jobben med å montere, ble det såklart match etterpå....:


motspiller er storebror, men han får dere ikke se....kan derimot opplyse at han var vinneren selv med to motspillere...

dyp konsentrasjon.....

tunga beint i munnen....
og enormt engasjement!!!!








Så nå tror jeg at jeg har dekket det meste...har igrunnen mange tanker i hodet som ennå ikke er ferdige av siste dagers begivenheter...men det kommer nok etterhvert.....

Idag blir det veldig slappt her, vi skal leke med alle nye leker, sette opp litt hyller og saker på Prinsens rom, dere skal få se senere....
I morra begynner ny uke, barna skal til sin mor, og jeg skal starte på prosjekt "Lille Prinsesserom" og ta fatt på en stor haug med klesvask, blandt annet....


Ønsker dere alle en deilig søndag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar