torsdag 17. mars 2011

det blir ikke....

alltid som man har tenkt.....sier noen. Jeg sier at det a l d r i g blir som jeg har tenkt....og bra er det!! Jeg påstod jo så friskt i dag morges at her skulle det bakes og tørkes støv og det ene med det andre....Men det var før jeg fikk nyhetsbrev om at Kremmerhuset hadde 30% avslag på ALLE kurver....*sikle*
Jeg trev telefon og ringte hjem Mannen sporenstreks, for jeg hadde fått litt penger lagt til side, nettopp for en sånn anledning...så etter å ha STØVsugd alt støv jeg kunne finne, shoppet litt fine putetrekk og kurver og pølser til festen ser det nå slik ut i stuen:


støvet er borte, det ble støvsugd, for jeg slo to fluer i en smekk....møbelmunnstykket mitt er fint og snilt med alle overflater....til og med tv`n som skrek på hjelp tidligere, er svart og fin igjen nå.


Bildet ble tatt etter handleturen, og Mannen tar seg litt mat, mens han ser skiskyting og lufter de laaaange bena sine som har sneket seg med på mange av bildene her.....


med hullete strømper og alt....uff og uff, nå ser dere at vi ikke er perfect.....men det visste dere vel fra før...:)

kjøpte tre kurver til den hvite bokhylla, de får dere se en annen dag, for nå er det de fine putene som er viktig, og da især "dame-som-stuper-på-ski-puten, som er sååå kul, syns jeg!!!




Ser dere henne?
I tilleg fikk jeg den blå, som passer til duken, og en grå med uleselig skrift....de var alle myye billigere enn de pleier å være, og man fikk kjøpe bare trekket, ikke masse
pute-fyll som man har trehundre fra før av...:)



Så når vi var ferdige med å få huset til å skinne, ble det henting av barn, laging av middag, og så kom Farmor og Besten for å feire Lille Prins, med pakker i pose og sekk...nesten... Biler, regntøy, bil-bane-teppe-som-blir-pose og noen fine små jentegaver til Store og Lille Prinsesse. Middag ble fortært, det ble kjørt biler og drukket "liksom-kaffe" på barnerommene, før dessert med både kake, sjokoladepudding og gèle ble MÅKT inn av de søte små englene....som ble så mette at de fikk både ondt i magen og trøtte øyne....

Men såå ble det en Pit-Stop med barnetv, før det ble kjørt mere bil og drukket mere "liksom-kaffe" og ALLE ble smale i øynene og fulle i magen....



Farmor og Besten hadde også med roser til alle og en stooor torsk, nyfisket og hel i en balje, som jeg nå etterpå skal sprette og gjøre opp, så vi atter i morgen kan bli "dorsk som en torsk"..:)


Så med dette fyldige referatet, og denne grundige dokumentasjonen på stua vår, takker jeg for idag.
En veeeldig fin dag, om enn litt velfyllt...;)












her er både den uheldige skidamen og Mannen som spiser godt synlige.....

Og til sist:
I morgen blir det en stille dag på bloggen. Det har kommet til min oppmerksomhet i bloggverden at man ikke blogger i morgen, til minne om ofrene i Japan.

Det minnet hedrer jeg så gjerne. Japan, vi i huset mitt tenker på dere og snakker om dere, og så skal vi finne en fin organisasjon og donere litt penger til dere også, i steden for å blogge...i morgen den dag!

2 kommentarer:

  1. så fint dere har det! Jeg får ikke lov å ha puter! :O Liker kontrastveggen!

    SvarSlett
  2. takk!! kontrastveggen er vi veldig fornøyd med, særlig fordi den følger takbjelken helt bort til kjøkkenet og møter den turkise der...hva puter angår, hadde Mannen et HAV av puter når jeg flyttet inn, det ligger sikkert ti oppe og ti til på loftet, så jeg får lov å kjøpe putetrekk!! :D

    SvarSlett