torsdag 24. mars 2011

mens vi venter..

på at Lille Prinsesses rom skal bli ferdig, tenkte jeg å dele litt av vår herlige katt!! Han syns alltid det er spennende å være med på mine prosjekt, han svinser rundt bena mine og hopper og kryper inn i alle hulrom han finner når et rom står litt på hodet... Igår fant vi noen leketøy som var gjemt inne på rommet, to lilla pelsmus, som har fulgt med kattemat en gang, og så blitt glemt i gjemselen. Stor var gleden hos Willy, som ikke har hatt mus å leke med på lenge, bare tigeren, og den er han lei av....

grunnen til at kamera var fremme, var at han fant disse kurvene, to små, stablet oppå hverandre, og da måtte han selvfølgelig oppi der, for å sjekke om det var en bra liggeplass.....



Han eeeelsker små esker, bokser, kurver og hulrom. Han legger seg der og ofte sovner han....


en gang sovnet han oppi sekken min...det var like før han ble med på jobb! :)



i denne kurven fikk han gå noen runder, før han fikk presset seg ned.....det var trangt, men det gikk...


og da ble han såå fornøyd!





er han ikke fiiiin????


men så fant Store Prinsessa som var hjemme en feberfri dag (slitsomt), den lilla musen, og her får Willy øye på den...

du kan formelig se hvordan han gjør seg klar for jakt....


...nå stuper han (med store problemer, for kurven var veldig trang) ut av kurven for å få tak i den lilla pelsdotten.....


...får fatt i den, og slipper den ned i kurven for å sjekke om det er noe liv i den.....



og der hoppa den jammen meg ut av kurven...


med litt hjelp av Willy, så klart...

Store prinsessa holder opp musen og da blir det spennende....


han langer ut poten, og fakker den på null tid!!!



han slenger hodet hit og dit, og river og sliter i musen, for å få Store Prinsessa til å slippe fangsten....

"hit med den"!!! den er min!!!

hele tiden maler han som en gal, det er akkurat som Mannen og podene hans når de snorker!!
 her får musen skikkelig "deng!"

jeg og Store Prinsessa ler så vi rister...


men, hvor ble det av den???

full forvirring i kurven, husk at det er to kurver, stabelen rister og vakler, mens han leter febrilsk....



før han finner den.....



nederst i hjørnet på kurven.....

...må bare få presset hodet ned der.....
au, det er så trangt......



det må jo gå dette.......


aha!!! bruke poten er jo en god idè!!! :)


Det var den lille historien!

Ellers igår, gikk det i sortering av tegninger, vi sparer en del, men ikke alt!!!
Noe får komme opp på loftet, godt merket med årstall, og noe får henge på rommet....
Så spisset jeg x antall fargeblyanter...har bare en sminke-blyantspisser, så de passer ikke helt i...så nå har jeg blemmer på tre fingre, etter persen!! :) Så måtte jeg vaske, hele rommet....så ble det ikke gjort mer, Store Prinsesse kjedet seg sååå, frisk men likevel hjemme, uten annet enn data, nintendo, filmer, tv, tegnesaker, Willy og mye mer til å underholde seg.....(håper ironien lyser gjennom her) så ble det sååå kjedelig, så mamma fikk ikke konsentrert seg mellom alle diskusjoner og rare spørsmål....."mamma?" "er fugler dyr, eller noe annet?? for hvorfor er ikke de verdens raskeste dyr, i så fall? Når de stuper etter bytte, går det vel fortere enn en jaguar???"

4 kommentarer:

  1. jepp! før elsket jeg bare hunder, men nå er det katten som har overtaket!

    SvarSlett
  2. kor herlig Willy e altså!:) kjempe fin blogg Lena, du e veldi flink:)

    SvarSlett
  3. takk, Siri, så kjekt at du syns det!:)

    SvarSlett