søndag 10. april 2011

Ut på tur!!

Søndag er den mest avslappende dagen jeg vet om...da er det ingen som forventer at en skal gjøre noe, i alle fall ikke de som er i min nærhet...:)
Men vi har som familie bestemt at vi må prøve å komme oss ut på tur i helgene. Det trenger ikke være langt, eller dyrt, bare vi gjør noe sammen, uansett om vi er fem, eller tre.
Alnes Fyr er en tur vi har snakket om lenge, men de siste helgene har regnet pøst ned, eller så har vi vært på andre utflukter. Idag var været bra, ingen nedbør, bare litt vind (her hjemme i alle fall) og varmt i lufta.
Etter en halvtimes tid var vi her.....en forblåst strand med masse deilig rullestein, masse rekved og skjell, og idag, veldig folksomt!
Men det gjorde ingenting!! Vi gikk bare hver til vårt, alle tre....Mannen sprang iveg med kamera, stativ og fotobag....Store Prinsessa gikk igang med skjell-samling og jeg trålet etter fine rekved-stykker jeg kunne slepe med hjem....:)
Jeg hadde jo med meg "mitt" kamera også, et Nikon D40, som vi kjøpte brukt i Sverige, det er det eneste kameraet i Mannens samling som er trygt å låne ut...;) Jeg synes jo også det er kjekt å knipse, redigerer bare littegrann, men syns det er spennende å finne motiver rundt meg.
Elsker havet, lukten av salt, lyden av bølger og den dumpe følelsen av bløt sand under sålene...
Gikk rundt i en slags transe der, og ble forbauset da jeg så..............



at mannen med bare ett ben hopper rundt på Alnes.....

Eller om det bare er skoskapet som har rømt.....


venstre fot er i allefall ikke særlig populær.....




for de ble jaget rundt omkring på stranda.....


får håpe de finner trøst sammen....:)

Det ble mange bilder, mange skjell

litt kaffe.....
og jeg fant tre fjøler av diverse størrelser som skal få bli en del av terasseplanen i løpet av våren....
En deilig tur hadde vi.....og idet vi satte oss i bilen for å kjøre hjem, kom en busslast med fotoentusiaster og en enslig surfer.....om surferen ikke var innleid av foto-klubben, så var det i alle fall "perfect timing"!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar