mandag 18. april 2011

Jøss....

...jeg har gjort ferdig et prosjekt til!! :) Puten jeg viste i et tidligere innlegg, eller, det som skulle bli et putetrekk av heklede bestemorsruter, har faktisk blitt ferdig!!

Var egentlig godt igang med å sy den fast med en strikket bakside, men målene stemte ikke, og jeg fikk ikke til å "trikse" det til heller....


Så da ble den liggende i kurven gitt!!

Men idag silregner det, og jeg hadde ingenting å finne på....

...og så husket jeg plutselig at jeg har et møbelstoff liggende....


...det skal jeg bruke til sengegavel.....
men det var endel stoff til overs, og i min iver målte jeg opp til to puter...



før jeg kom på at jeg må ha stoff nok til overlappingen også, siden jeg ikke har lyst å bruke knapper eller glidelås....:)

Så da ble det en ekstra søm bakpå, men det gjør ingenting....


Det var leeenge siden jeg hadde fremme symaskinen.

Den trengte seg både en støvsuging og en real støvtørk før jeg kunne bruke den.

Så, når jeg begynte å sy på en prøvelapp (sitter hardt i siden formingstimene...) så husket jeg hvorfor jeg ikke hadde brukt den på en stund; den sliter undertråden!!!!



Men da gikk det en "Gamle-Erik" i meg, og jeg satte igang å justere og teste, og til slutt fikk jeg det til å funke, noenlunde iallefall!! :)


Så ble det en del hodebry før jeg klarte å komme på hvordan jeg skulle legge stoffet for å få overlappingen.....

Kom tilslutt på det, og sydde så det sprutet!!!

Vrengte og stappet i puten......og så ble det feil!!!!!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrrr!!!! :D

Heldigvis var alle barna ute av huset! :)

Etter en liten pause og en kopp kaffe, sprettet jeg opp, brettet om, og sydde igjen!

Denne gangen traff jeg rett, heldigvis!!!

Og må si at jeg er veldig fornøyd med resultatet! :D

Og som Mannen sa: det så mere "profft" ut med møbelstoffet under hekleriet.

Så nå er det bare ryddingen igjen....tråder og knappenåler ligger utover spisebordet, og strykebrettet må bæres opp....


Men så er det bare å legge seg godt til rette i sofaen med den nye puten under hodet....:)

Er igrunnen litt stolt av at det ble noe av dette, det kunne lett blitt ingenting av det....for sånn er jeg...:)

Eller kanskje jeg har blitt flinkere nå? :) Jeg håper det!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar