lørdag 2. april 2011

fra morgen til kveld...

får jeg skrive om idag, for det har gått i ett! :) Planen var å ta med store og små på årets første loppemarked, og da ville jeg som den kremmer jeg er, være der når det åpnet....Så jeg var svært ivrig med å få på alle vårsko og jakker, siden dagen var varm og deilig.
Vel fremme på skolen der loppemarkedet skulle være, fikk jeg en rar følelse av å være på feil sted til feil tid. En kjapp runde rundt området og en telefon til Farmor senere, var vi på vei til Farmor på besøk, for vi var en uke (! ) for tidlig ute, og det loppemarkedet vi egentlig skulle på, var avlyst....Men, Farmor kunne opplyse om en bruktbutikk i nærheten, som åpnet litt senere.
Hos Farmor puslet vi puslespill og spiste lunsj, før vi tutet avgårde til bruktbutikken. En velfyllt sådan....:)
Her ser dere det jeg fikk med meg hjem.....noen Norgesglass, dyre, men verdt det...(30 for store, og 20 for små) , noen andre glasskrukker, med lokk og lås, en kjempefin gammel koffert, tre sitteputer i herlige dropsfarger, med bånd å bære i og håndtak i hver enkelt pute. De blir kjempefine å ha på terassen i sommer.


Norgesglass bruker jeg til alt mulig, som vaser, til oppbevaring, og til lysholdere.

De andre glassene blir fyllt med potetmel, strøkavring og diverse pasta og ris, til å ha i middagsskuffen på kjøkkenet, som er under "bearbeid".




Den lille grønne vasen stod i en hylle ved siden av kassa, merket med "gratis" :)





Siden jeg har korttidshukommelse som en gullfisk, måtte jeg skrive opp rismengden på glasset, så jeg husker måleforholdet...

Alle barna var kjempeflinke på butikken, de tre gyldne regelne var:


Ikke springe

Ikke plukke på alt de så

Ikke rope





De gikk faktisk fint rundt og kikket, de hjalp meg å bære, og viste hverandre små skatter de likte...:)



De tre putene er geniale. Bundet sammen, blir de som en puff i normal sittehøyde, hver for seg fine puter å sitte på fremfor tv, eller på terassen, som, når været blir ennå bedre, skal fylles med møbler bygget av europaller. Da blir putene gode å sitte på, så man unngår den berømte tresmaken...:)

Etter middag tok jeg og Store Prinsessa på oss støvler og regntøy og gikk på "pusekatt-jakt".




Vi må jo ha noe å henge påskepynten i, når den i neste uke flytter ned fra loftet....:)


Den gamle kofferten er en del av en plan jeg har om oppbevaring av duker og gardiner. Siden vi bare har åpne bokhyller og ingen skap eller skuffer i stua, blir duker, brikker og gardiner desverre oppbevart i poser på loftet. Men nå skal de snart ned, sammen med en liknende koffert, og bo i stua, som en liten "kommode" i skinn....:)




Så, det var lørdagens skatter, Mannen har fotografert, han måtte teste noe, og da stilte jeg opp rubb og stubb! :)
Nå er de minste i seng, og jeg, Store Prinsessa og Mannen skal kose oss i sofaen med chips og sjokolade..:)

2 kommentarer:

  1. Du er et supert ordensmenneske, snart har du vel orden i alle skuffer og skap, må innrømme at jeg er litt misunnelig!!

    SvarSlett
  2. haha, si ikke det, hørte nemlig at du har tinga Norgesglass hos mormor...;)

    SvarSlett