onsdag 6. april 2011

pause....

....i Store Prinsessas rom-prosjekt må jeg ha innimellom....det går fint med rommet, og jeg ble umåtelig stolt av henne da jeg "utfordret" henne med sortering av leker igår. Hun sorterte bort en drøss med saker, litt til søppel, og litt som de små kunne få, og en hel del opp på loftet! Supert, syns jeg, for da blir det litt mere "luft" mellom sakene på hyller og bord....

Jeg tok kameraet på en liten pause-runde nå i morges, for å få litt positiv energi, før jeg rydder videre....Da så jeg at blomsten jeg helt feilaktig kalte narsiss, den heter perleblomst, har begynt å sprette ut...

riktignok bare littegrann, men jeg ble kjempeglad, for selv om både blomsterbutikkdame og mams forsikret meg om at de ikke trengte vann, så syns jeg de begynte å skrumpe litt....


men de har heldigvis rett....



denne står i kjøkkenvinduet, som var ganske skittent på utsiden....men dere ser ikke det....sant vel??



jeg så min hårete lille sønn Willy....



sove søtt i pidestallen sin ved vinduet...


han koser seg fælt ute for tida..... rart å tenke på at for mindre enn et år siden hadde han aldri vært ute, og når vi flyttet hit, krøp han langs husveggen, engstelig og skvetten for alle lyder og lukter....



og nå vil han nesten ikke inn...:) bortsett fra når det regner da....




...og det gjør det idag...

terassen bader og det drypper fra bordet.....jeg og Mannen gleder oss fælt til det blir skikkelig vår og vi kan gjøre ferdig hagen, med levegg og blomsterbed og terassemøbler.....




....ikke lenge igjen....





det er bare littegrann snø igjen....og nå står solbær- blåbær- og ripsbusker frie til å skyte skudd og bringe litt grønn herlighet inn i hagen vår..



ellers har koffertene som skal være "skap/skuffer" for duker og gardiner klare til bruk.....


sammen med garnkurv og puteprosjektet....som er under re-vurdering (lurer på å bruke et annet stoff sammen med garn-arbeidene, så jeg får flere putetrekk, ikke bare ett) og min fine never-kurv,
som jeg tok med hjem fra Jämtland, hvor jeg bodde før. Never-kurver er gammelt håndtverk, som varer leeenge. Oppi den får interiørbladene bo, de ligger der og fungerer som gulerot.....


til jeg er ferdig med et prosjekt....

...da får jeg kose meg med en kopp med noe varmt i og en ny utgave, håper bare den kommer snart....:)
God onsdag til dere, velkommen til nye følgere, og lesere, jeg blir alltid glad for en kommentar eller to...:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar