lørdag 16. april 2011

påske........

pynten har sneket seg inn hos oss også.....Påske er faktisk en av de få høytider jeg liker å pynte til, mest fordi det er så mange fargevariasjoner å velge mellom, og fordi det er ganske lite som skal til.....det viktigste er jo uansett påske-egget!! :)

Har vært spinkelt med innlegg i det siste, dels fordi jeg har vært gressenke med tre små, dels fordi jeg ikke har hatt noe spesielt å blogge om....

Men igår kom Mannen hjem, og da fant vi ut, jeg og barna at vi måtte pynte til påske før han kom...:)

Barna forsvant inn på rommene sine med pynten sin, og nå har de visst blitt samboere i en eller annen lekekasse, for jeg kan ikke finne dem i skrivende stund.... Men de hjalp meg å pynte også, så det skulle bli fint i alle rom....

Stor Prinsessa fikk disse fine turkise kyllingene et år, og etter litt bønn fra meg, fikk jeg to (!) som kunne pynte opp i stua...
Noen filt-høner fikk henge på store vinduet oppe, der barna leker.
Jeg prøver å pynte sånn at de ikke klarer å få tak i og begynne å leke med pynten..:)


Så disse festet vi rett og slett med teip.


Jeg hadde disse søte blomster-pinnene med lilla og gule egg liggende i emballasjen, sikkert kjøpt på påskesalg og glemt...men de lå i alle fall i rett pappkasse..:)

Litt egg, pusekatter, noen fjær= påske-stemning!




"Pengetreet" ble dekoret også...


Hadde forbausende mye fjær liggende, og ble forvirret fordi jeg husket ikke om det var påske eller fastelaven man pyntet med fjær....men så viste det seg at det er fastelaven i Norge, og påske i Sverige...
og nå er det begge deler hos oss! :)



Nede ble det litt enklere...noen porselensegg med fjær i vinduet...


litt stusselig uten fjær syns jeg...

så jeg surret fast noen.


..og disse eggene har jeg hatt siden Store Prinsessa var tre år!! er faktisk imponert over meg selv som har klart å spare på de så lenge...:)



De er farget med rødbetskall, løkskall og bjørkeblad.

Man surrer inn tomme egg i bladene, surrer igjen avispapir rundt, og koker til ønsket farge er oppnådd..

Syns å huske at jeg måtte smygtitte mange ganger før jeg ble fornøyd...:)

Sånn ser påsken ut hos oss. Idag skal visst Påskeharen komme på besøk også...en uke for tidlig, men sånn blir det når man har barn annenhver uke..:)

God Påske til dere alle! Nå skal jeg lese Magasinet og vente på Påskeharen...ja, for han kommer til store barn også, i alle fall hos oss!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar