lørdag 7. mai 2011

trått, men smått....

Går litt trått (tregt) her for tiden.....er ikke mye som skjer, annet enn kjedelig husarbeid og daglige gjøremål.
Men èn ting, som gjør meg like glad, hver dag...(foruten kjærlighet fra Mann og barn, selvfølgelig!!! :P) er å sjekke om det spirer og gror. Og dèt, gjør det! :)
Idag måtte jeg plante om (eller stikle) basilikumen fra Jamie....den ble så tett og stor ned i den lille potta si, at det ble umulig å vanne den underifra.
Dette er halve planten, det kan hende jeg deler den enda en gang, hvis den viser seg å trives like godt nå.
Jeg satte den i skikkelig ku-gjødsel, og selvfølgelig med sin egen jord....håper den liker det! :)


Her er begge to, med masser av leca under pottene, så jeg kan fylle opp med vann og la de drikke det de vil ha!

Det ble liksom en samling med vann i de papp-pottene de ble satt i.

De andre to, gressløk og bredbladet persille, nøyer seg med spruteflaske vanning to-tr ganger om dagen ennå....men det spørs om ikke de også må plantes om og deles snart...





Bred-bladet Persille....


Ikke Tøfflus`s favoritt, men min! :)




Syns igrunnen de gjør mye i et kjedelig kjøkkenvindu!

Ute ble det kaldt på nettene, så alt i blomsterkassen måtte inn.
Det lønte seg, nå kommer så smått både timian, tomater, koriander og gressløk...

og mange solsikker ser det ut til at vi får!!

Dere skal få se de når de er større, nå er det bare jeg som ser dem med min beste vilje...;)

Her om dagen ( en uke siden) ryddet jeg bort påske og hadde full husvask....det ble litt bortglemt når det var så fint vær, så det trengtes!
Og som den gode sønn han er, hjalp Willy meg med litt av jobben.....Han elsker nemlig visne blader og blomster....sikkert ikke uvanlig, men jeg lar meg villig underholde! :)




Påskeliljene smaker kanskje godt!

Ber om unnskyldning for fotokvalitet..."noen" hadde lånt kameraet og tatt bort mine instillinger.....



det var morsomt når han gapte, det kilte visst litt, så det ble noen forsøk, før han fikk et jafs!





Sikkert godt, men jeg nøyer meg med å se på...




Ellers er det ikke så mye nytt, eller spennende.

I bloggverden dekker alle bord nå, det er gøy å se, men jeg venter gjerne til jeg kan dekke på ute, med vennefest for å innvie terassen....

Slapp av, ingen dato er satt ennå, vi inviterer ikke før alt er klart.....:)

Ha en flott lørdag alle, idag blir det tacos og øl, og ellers avslappende jobb i hagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar