lørdag 28. mai 2011

loppemarked!!!

Endelig kan jeg blogge igjen! De siste dagene har bloggen lagt nede fordi innstillingen "forbli innlogget" har gjort så jeg ikke kunne hverken logge på eller av....snille Mannen fikset det for meg, takk skal du ha!! :D
I dag har vi da altså vært på loppemarked. Og nå lurer du sikkert på hvorfor det er bilde av et dekket bord her, men saken er at jeg dekket bordet med loppefunnene mine. Eller i allefall en del av dem. :)
Skal begynne med de små Norgesglassene. Som du sikkert forstår, har jeg en lidenskap for Norgesglass. For en stund siden fant jeg en hel del store, og fikk noen også (ganske mange) av snille svigermor og hennes mor.
Men det var store glass. Og siden har jeg vært på jakt etter små. Som jeg kan ha til syltetøy, vaser, lyslykter, bestikkkopp, oppbevaring av nøtter, godteri og altmulig rart!! Og idag fant jeg 10 stykker!!! *LYKKE*
Jeg fant også denne superfine bollen i teak, som er kjempefin til frukt, eller brød, eller til og med salat! :)
Zink er et annet materiale som jeg er veldig glad i, og nå er det jo i vinden igjen. Disse to fatene/bollene fikk jeg fatt i uten helt å vite hva jeg skulle bruke dem til.....helt til vi skulle spise reker! De er jo perfekt å oppbevare og skrelle reker i!! Store nok til at mange kan grave dypt samtidig...;)
Denne knuten ble bare med fordi den var fin....den skal nok flytte ut til utekjøkkenet, bare henge der og se pen ut....Zinkfatene, teak-bollen, knuten og et glass med lokk+ en fullt fungerende (i perfekt stand faktisk) 10-girs damesykkel fikk jeg for den nette sum av 100 kroner!! :)
De ti små Norgesglassene kostet 20 kroner stykk (litt stivt, men må man så må man!) og denne fantastisk fine vasen fikk jeg for 20, så vasen var jo et kupp! De ble kjøpt på en gjenbruksbutikk, drevet av Misjonsforbundet (eller noe sånt). Den butikken er alltid kjekk å gå innom, de har alltid noe kjekt på lur! :)
Tusen takk til Mannen Kenneth Hjelle for flotte bilder som han motvillig tok men sulten rev og slet i ham!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar