mandag 13. juni 2011

pallebenk, putebenk og levegg...

er nå klare!! :) litt maling og småplukk nå, bare, så kan vi slenge oss ut i "loungen" når sola skinner! Store Prinsessa var kjapp å slenge seg ned med boka når jeg hadde stylet ferdig....hun har nemlig øvd seg på å klippe plen idag...;)
Den trehvite boksen her er da en putebenk OG kattehus! :) Når Willy er ute hele natten, hender det nok at han ønsker seg et lite krypinn når det regner....så her har han en helt egen liten hytte! Resten av benken, som er kledd med rester av veggpanel, har et lokk som vi kan åpne og slenge ned puter og pledd i, når vi drar oss inn mot kvelden! Den skal males hvit, og lokket skal få en ekstra bekledning av pvc-stoffet som jeg brukte på kjøkkenstolene....er ikke så sikker på at det tåler væte så godt, uten, nemlig...
Willy krøp inn i "hulen" sin så fort den var ferdig, og der har han lagt siden....kloke katten! :)
Inntil putebenken står pallebenken. To europaller som jeg la bjelker under for å holde de sammen, og for å stabilisere vekten, pluss tre tverrbjelker å skru fast hjulene i. Et strøk med beik, og hokus-pokus har vi sitteplasser til hele nabolaget, eller en stor del av familien. Har flere paller på lager, så jeg kan lage flere om vi trenger det, men nå er jeg fornøyd for en stund i alle fall...
Det er litt fiks igjen, jeg skal handle inn vatttepper og putetrekk, det skal males og finpusses litt overalt....noen hjørnehyller skal opp og kanskje noen blomster skal få bli med, men i store trekk er det ferdig nå, så vi kan nyte sola når den for en gangs skyld viser seg!
Til slutt vil jeg si tusen takk for at dere er inne og leser selv om det for tiden er langt mellom de nye innleggene! Det varmer å vite, og det motiverer til å skrive, bare jeg hadde mer timer i døgnet, OG energi til å matche dem....;) Jeg har hatt en fantastisk koselig pinse, og er svært fornøyd nå når jeg kan ligge i "loungen" og avslutte den, med kveldssola i øynene!

9 kommentarer:

  1. Så flink du er, det ser skikkelig tøft ut!!!

    SvarSlett
  2. Fikk det til, selv om det ble som anonym, Solgerd !!

    SvarSlett
  3. takk for det, og så flott at du fikk det til...spilla ingen rolle om du e anonym når du undertegna, vet du...;)

    SvarSlett
  4. Takk, blir enda finere med maling, parasoll og litt pynt! :)

    SvarSlett
  5. kjempe koselig! :D

    SvarSlett
  6. takk, Siri! Ja nå begynner det å komme seg. Må nok snart ha en skikkelig innvielsesfest, tror jeg...:)

    SvarSlett
  7. Fantastisk pent! Inspirerende rett og slett :)

    SvarSlett