onsdag 1. juni 2011

Jeg er forelska...

i europaller, hjul og den fine beisen vi skal ha på terassen+ alle pallemøblene våre!! :)
I går la jeg siste pussepapiret i søpla og fikk Mannen til å kjøpe hjul på Claes Ohlsson. Har slipt med både 40, 80 og 120 (har maskin da!) på alle flater og sider, så ingen barn eller voksne skal få flis når vi en dag kan nyte sola på terassen....(har bedt værgudene om sol snart, men det kommer så mye regn innimellom!!)
Jeg synes brennmerkene på pallene er kjempefine, så de har jeg ikke forsøkt å skjule. Så lurte jeg med Mannen ut for å se hvordan det ble med hjul på, og han fant frem drillen og skrudde i vei! Sikkert lykkelig over at jeg for èn gangs skyld ba om hjelp...;)
Vi skrudde sammen pallene først. Satte en skru på skrå inn mot hver "kloss", så det skulle holde sammen. Hjulene satte jeg så langt inn som mulig, for vi er "Familien Slå-tåa-mot-alle-mulige-ting"....:) Høyden ble ca.45 cm, og det syns jeg er perfekt. Benkene skal bli omtrent samme høyde, kanskje litt høyere, så alle kan sitte behagelig, uten å føle at de setter seg laaaangt ned.
Under påskudd av å skulle "sjekke hvordan beisen ser ut", så beiset jeg bordet, nøye oppå, og så litt mere tilfeldig på sidene, siden jeg ikke kommer til inni. Da går fargene over i hverandre uten at det ser rart ut. Fargen er Jotun Trebitt Terassebeis, fargen "Shimmergrå".
Og sånn ble det! Med sol ute så måtte jeg ta bildene i garasjens skygge, så fargen skulle komme så nær virkeligheten som mulig. Mens jeg beiset, syns jeg den dekket for mye, men etter at den hadde trekt inn i treet, ble den bare mer og mer vakker, syns jeg! Bakom skimter du flere paller, de skal finpusses litt til, og så skal de kommende fridagene brukes til å bygge og beise benk nummer en! :)
Så, hva syns dere? Jeg er i allefall heeelt forelska!! :)

2 kommentarer:

  1. Hei flinke Lena! når vi skal en vakker dag bygge terasse i bakhagen, har eg plana om å bygge både bord og sofa av paller :) det e veldig stillig :) va veldig fin farge på beisen. ka e navnet på den? skal snart til å beise veranda.

    klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. takk, Lillian! kjempekjekt å få respons, og positiv sådan!! navnet på beisen er "Shimmergrå" fullt navn finner du i innlegget ovenfor! :)
    Klem fra Lena!!

    SvarSlett