torsdag 21. juli 2011

savner sommeren...

Av og til, når det er midt på vinteren, leter jeg frem bilder fra sommeren, og drømmer meg tilbake til sol, varme og myggstikk-kløe....
Derfor er det ekstra ille nå, syns jeg, at jeg sitter her og titter ut på dryppende parasoll, overvannede blomster og mørke, våte skyer. For bare et par uker siden var vi på besøk hos papsen min i Mattmar, Sverige, og nøt varme, late dager...
Morgenkaffe på balkongen med denne utsikten, duften av egg og bacon fra papsens kjøkken, og lyden av summende bier, humler og svaler som koste seg like mye som oss i det deilige været. Hørte på værmeldingene før vi dro, og meterologene mente sommervarmen skulle melde sin ankomst i juli. Nå snakkes det om varm sensommer og Indian Summer-høst....Jeg krever ikke tropevarme og strålende vær konstant. Jeg elsker de norske årstidene, de store kontrastene er det som gjør at jeg setter pris på hver eneste årstid. Men når våren varer helt til høsten, når tre dager med helt opphold så man kan beise en terasse er helt umulig, og når barna er gjennombløte nesten hver dag, og timene med kaffe, lek og kos utendørs er SÅ få, da klager jeg.....
Jeg vil lære barna å binde blomsterkrans, jeg vil spille kubb og drikke vin med naboene til langt utpå kvelden, jeg vil sitte på terassen og våkne tidlig en morgen av fuglesang og duften av kaprifol.....Kjære lavtrykk, du fortjener ferie du også!! Vi klarer oss uten deg!!!

Alle bilder fra ferien i Mattmar, Jämtland, Sverige 6-15 juli 2011, fotograf: Kenneth Hjelle.

2 kommentarer:

  1. Hei du!
    Må bare si jeg likte headeren din veldig godt!
    Og tusen takk for gratulasjonen til Lulu :)

    -Amalie

    SvarSlett
  2. Takk for det, loppefunn fra i vår, fotografert av Mannen min. Takk for at du tittet inn også! :) Lena.

    SvarSlett