mandag 19. desember 2011

litt av hvert...

blir det idag, midt i julestri og bursdagsfeiringer som kommer som perler på en snor nå i desember...
Igår var jeg med min koseligste venn på skolebesøk...altså, hun jobber på skolen og de har laget disse fine sementskålene. Jeg fikk ikke med meg julemarkedet deres, men igår fikk jeg altså mitt eget julemarked! I tillegg til skålen kjøpte jeg telysestaker, tre stykker, og så fikk jeg fire varme sementhjerter i julegave! Sukk!!
På veg hjem lette vi etter lerketrær! I snøføyka var det ikke lett å se hva som var lerk under snøen, og i fart, men etter mye møde og noen våte snøkyss, fikk jeg med meg disse flotte kvistene hjem!
Her i bakgrunnen skimter vi Johnny Cash med "styggfingeren" som barna sier, det var bursdaggaven fra oss til Mannen, han fylte i slutten av november....De to prinsessene våre har også hatt bursdager, men av hensyn til alle barna, legger jeg ikke ut bilder av dette. Men kaker, pølser og gaver har det vært, i overflod, og det før julekvelden!!
Til familieselskapene for begge to, bakte jeg denne Igloo-kaka. Fant oppskrift i Freias julekalender, og siden hvit sjokolade og marshmellows er så poppis i heimen, tenkte jeg at den måtte være midt i blinken. Og det var den, selv om pynten nå mer eller mindre er borte, der den står i kjøleskapet....
Og selv om Yr nå har meldt regn i dagevis, har vi fått nedbør i form av snø....litt i overkant for fuglehuset, ser det ut for....Skal prøve å skjerpe meg og komme med litt flere innlegg fremover, i allefall et julepyntet hus-innlegg må jeg få til.....Senk skuldrene alle sammen, det blir jul allikevel!!

1 kommentar:

  1. Flinke Lena. Kan tenke meg det ser fantastisk ut i heimen. Stor klem til deg frå Inga

    SvarSlett